کارهای موثر برای ضد سرقت شدن موتور
نوشته شده توسط : تکنوگارد

تجهیزات ضد سرقت برای افزایش امنیت موتور سیکلت

دزدگیر و سیستم های ضد سرقت در افزایش امنیت موتور سیکلت

این نوع تجهیزات شامل سیستم های پیچیده ای است که می تواند نقش بسزایی در جلوگیری از سرقت موتورسیکلت داشته باشد. اما برای تهیه این تجهیزات باید به همه جوانب فکر کرد. به عنوان مثال در محیط های شلوغ دزدگیر و دزدگیر موتور سیکلت جلب توجه نمی کند و مانع از سرقت آن نمی شود. در چنین شرایطی بهترین گزینه هشدارهایی است که از طریق تلفن همراه ارسال می شود. البته دزدان چیره دست به راحتی می توانند این زنگ ها را از کار بیاندازند یا بشکنند.

دزدگیر موتور سیکلت

قفل و زنجیر

قفل و زنجیری که با دقت انتخاب می شود یکی از مهم ترین راه های افزایش امنیت موتور سیکلت است. این تجهیزات کاملاً منعطف هستند و می توانند به تجهیزات مبلمان خیابانی متصل شوند.

برای دستیابی به بهترین نتایج هنگام استفاده از این دستگاه های ضد سرقت، چندین قانون باید رعایت شود:

مطمئن شوید که بهترین قفل و زنجیر را که می توانید خریداری کنید. هرچه بیشتر خرج کنید، نه تنها قفل و زنجیر شما از نظر مواد محکم‌تر می‌شود، بلکه روشی هوشمندانه‌تر برای ایمن نگه‌داشتن آن نیز خواهد بود.

تحت هیچ شرایطی نباید فقط به قفل و زنجیر محدود شوید. به راحتی می توان قفل ها را شکست و زنجیر را به راحتی با ابزارهای مخصوص برید. همچنین در صورت اتصال قفل و زنجیر به چرخ جلو می توان آن را جدا کرد و موتورسیکلت را جابجا کرد. بنابراین نحوه استفاده از قفل و زنجیر نیاز به دقت بالایی دارد.

برای جلوگیری از شکستن قفل و زنجیر توسط سارقان، اولین قدم خرید بهترین متریال با بالاترین کیفیت است. قفل های درجه یک به راحتی شکسته نمی شوند. زنجیر ساخته شده از سخت ترین فولاد را نمی توان به راحتی برش داد.

همیشه زنجیر را از چرخ عقب و به خصوص از چنگال یا بازوی چرخان عقب موتورسیکلت عبور دهید. از همه مهمتر سعی کنید تا حد امکان قفل و زنجیر را به زمین وصل نکنید و در عوض آن را به یک تیرک یا نرده محکم و قابل اعتماد وصل کنید.

قفل دیسکی برای موتور سیکلت

برای دستیابی به بالاترین راندمان قفل دیسک، باید نکاتی را رعایت کرد:

درست مانند سایر تجهیزات امنیتی موتور سیکلت، قفل های دیسکی معمولاً هر چه گران تر باشند مؤثرتر هستند. همچنین بهتر است به جای یکی از آنها به شکلی مناسب از آنها استفاده کنید.

 

قفل دیسک را می توان به راحتی با استفاده از یک کلید باز کرد. همچنین در قفل های بی کیفیت، سارقان دقیقا می دانند به کجا ضربه بزنند تا تنها با یک حرکت آن را بشکنند. اگر این قفل به خوبی جا نیفتد، به راحتی باز می شود.

در تهیه این نوع قفل باید به کیفیت آن توجه کامل داشت. این قفل ها باید از فولاد ضد زنگ یا نوعی فولاد سخت ساخته شوند. همچنین قفل آن باید دارای قطر مناسب برای افزایش امنیت اسکوتر باشد.

باید توجه کامل داشت که اندازه قفل برای کلید مناسب باشد. در صورت امکان دو عدد از این نوع قفل برای افزایش ضریب امنیتی باید تهیه شود. توجه به این نکته ضروری است که چرخ جلو به راحتی قابل جدا شدن است، بنابراین قفل کردن این قفل روی چرخ جلو چندان مفید به نظر نمی رسد. بهترین نوع قفل دیسکی نوعی است که در هنگام حرکت موتورسیکلت فعال می شود و این امر باعث افزایش امنیت موتورسیکلت می شود.

مهارهای زمینی

گاهی اوقات ستون و تکیه گاه محکم و مناسبی برای استفاده از قفل و زنجیر وجود ندارد. در چنین شرایطی می توان از مهارهای زمینی برای افزایش امنیت موتورسیکلت استفاده کرد. دسته های زمینی انواع مختلفی دارند که با توجه به محل و نوع زمین می توان آنها را انتخاب کرد. مهم ترین نکاتی که باید مورد توجه قرار گیرد کیفیت فولاد استفاده شده است که اساسی ترین نقش را در این نوع قفل ها ایفا می کند.

برای استفاده از مهارهای زمینی باید نکات زیر رعایت شود:

اگر این هارنس ها را روی زمین ناهموار یا با خاک ضعیف ثابت کنید، سارقان می توانند به راحتی با استفاده از یک اهرم بسیار ساده، هارنس ها را جدا کنند. همچنین تثبیت هارنس روی دیوار به هیچ وجه بی خطر نیست، زیرا با وجود اینکه کاملا محکم به نظر می رسد، پیچ های این هارنس محکم نیستند و سارقان می توانند به راحتی آنها را جدا کنند.

بهترین کار این است که مهار را روی کف بتنی ثابت کنید. لازم است مطمئن شوید که پیچ ها در جای مناسب قرار گرفته اند و این کار را به درستی انجام دهید. در پارکینگ ها و گاراژها و مکان های مسقف بهتر است این مهارها نزدیک دیوار و زیر موتور سیکلت قرار گیرند تا امکان شکستن و دسترسی آسان به آن وجود نداشته باشد.

قفل دیسکی در افزایش امنیت موتورسیکلت بسیار موثر است و استفاده صحیح از آن تا حدود زیادی از سرقت موتورسیکلت جلوگیری می کند. با این حال، شما نباید تنها با استفاده از آنها احساس امنیت کاذب کنید، زیرا این نوع قفل ها در واقع خط دوم دفاعی هستند.

 





:: برچسب‌ها: دزدگیر موتور , دزدگیر موتور سیکلت , ,
:: بازدید از این مطلب : 211
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 14 تير 1402 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: